Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Sunday 18 August 2013

Rezeki

Penulis:  Putery Raina



Aku bermohon pada Yang Esa...
Murahkan rezeki ku setiap masa...
Walau doaku tidak tercapai...
Aku tetap tidak berputus asa...

Hanya Allah yang mengenaliku...
Sehinanya dan kejinya aku....
Baik dan mulianya aku.....
Hanya Allah yang tahu...

Bila aku berusaha...
Aku teruja ingin berjaya....
Aku menitiskan airmata...
Memohon rezeki yang ada...


Tolonglah ya Allah...
Aku hidup hanya sekali laluan....
Pohon darimu kekuatan...
Aku mohon keinsafan...

Bila makbulnya rezeki dari mu...
Jangan kau butakan hati ku...
Takbur dan sombongnya aku...
Kerana aku ingin membantu insan sekelilingku...

Berapa ramaikah insan yang ingat rezeki...
semua berdengki dan busuk hati...
Tahukah kalian rezeki tuhan...
Tak kekal, tak mudah dijaga...
Tak mudah diguna
Penentu pintu syurga dan neraka

Ya Allah, aku mahu rezekimu itu...
Tapi aku mahu rezeki yang aku ingat...
Rezeki yang membawa aku...
Ke destinasi yang diredhai...

Jika lahirnya rezeki itu bukan milikku...
Tak mengapalah ya Allah...
Cuma aku pinta, mati dan imanku...
Biarlah REZEKI jasad yang sempurna...
Amin, ya Allah...


1 comment

salam raya maaf zahir batin

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...