Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Sunday 4 August 2013

Ikemen Butler - Episod 5 (Akhir)

Episod 1 | Episod 2 | Episod 3 | Episod 4

“Wah, tak rugi aku ambil cuti panjang-panjang. Boleh tengok kau kahwin!” Aliya bersuara sambil memeluk tubuh Qairina sedang khusyuk menonton drama kegemarannya di ruang tamu.
“Ish, kau ni. Kau pun tak betul jugak. Balik Malaysia seminggu lepas tu kau muncul balik kat sini. Terkejut aku tengok kau dok tersengih depan muka pintu kelmarin tau.” Qairina Mencebik.
“Alah, aku balik renew visa, tolong-tolong ibu kau apa yang patut, lepas tu aku flylah balik sini. I’m a tourist guide okay. That’s just a simple task for me.” Aliya mencapai cawan yang berisi ais krim di hadapannya.
“So, kau tolong apa je?” soal Qirina lagi.
“Tolonglah apa-apa yang patut. Minggu depankan family kau nak datang sini. Haritu aku datang rumah kau hantar kain yang Kak Long kau pesan tu, Along kau tengah ceramah si Rifqi tu dekat Skype. Comel je aku tengok.” Aliya ketawa kecil.
“Ceh, benda lain pulak yang kau buat.” Qairina mencebik lagi.
“Aku ada story tau. Kau nak tahu tak kenapa Hakim tiba-tiba muncul kat sini?” soal Aliya. Qairina hanya diam tanpa menoleh. Matanya difokuskan pada kaca televisyen.
“Kalau kau tak nak dengar pun aku nak cerita jugak. Nurin accident. Separuh badan dia lumpuh. Itu yang si Hakim tu tiba-tiba nak rujuk dengan kau. Abang Nurin cari dia, belasah dia cukup-cukup. Sebab Hakim yang drive time diorang accident tu. Tak sedar diuntung betul si mamat tu. Sekarang ni, family dia dengan Nurin dah sepakat. Diorang nak kahwinkan aje budak berdua tu. Hakim pun macam dah sedar diri sikit. Aku harap diorang akan bahagialah. At least, Nurin tu pernah jadi kawan baik aku dulu.” Aliya bercerita.
“Nurin pun best friend aku jugak dulu. Kau ingat senang ke nak lupakan dia lepas semua yang kita dah buat time sekolah dulu. Walau apa pun yang jadi, kita sama-sama doakan agar Hakim dengan Nurin akan akan baik macam dulu. Asalkan diorang dah tak kacau hidup kita bukan-bukan lagi pun aku dah cukup bersyukur.” Qairina bersuara perlahan.
So, stop those entire sad stories. Apa plan kau lepas kahwin nanti? Aku yang beria-ia bertunang bagai, kau pulak yang tiba-tiba kahwin dulu.” Aliya segera menukar topik.
Honeymoon.” Qairina menjawab.
“Amboi, gatal! Honeymoon kat mana?” soal Aliya ingin tahu.
“Malaysialah. Kan ke kau kahwin lagi dua bulan? Nanti ada pulak orang tak jadi kahwin sebab bridesmaid dia tak balik Malaysia.” Qairina menjawab sambil ketawa kecil.
“Ceh, aku ingat kau semangat patriotik sangat nak honeymoon kat Malaysia.” Aliya membaling bantal kecil di dalam pelukannya ke arah Qairina. Qairina hanya ketawa dan membaling semula bantal tersebut ke arah Aliya sebelum mereka sama-sama ketawa.

******************************************************************************
Mungkin Qairina ada kisah lalu yang membuatkan dia lari dari kehidupannya yang sebenar. Namun, sesungguhnya ALLAH itu Maha Penyayang. ALLAH memeberikan dugaan agar kita sedar ada jalan yang lebih baik di hadapan kita.

Walau apa pun yang terjadi, Qairin sudah berjanji yang dia tidak akan lemah lagi. kini, dia tidak akan bersendirian lagi. Dia berharap agar jalan yang dipilihnya kali ini adalah jalan yang betul. Walaupun jalannya masih panjang dan penuh liku, kali ini, dia akan kuat. kerana dia yakin dia masih punya ramai insan-insan yang akan menyokongnya dari belakang. Semoga kebahagian akan menjadi miliknya kini dan selama-lamanya.

TAMAT.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...