Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Friday 16 December 2011

MANGSA III

sambungan  mangsa ii.

Kereta 4 wheel Kasim diberhentikan di hadapan bangunan majlis bandaraya. Dengan memakai baju seragam berwarna jingga, Kasim dan Zamri menaiki lori sampah yang akan bergerak menuju ke taman indah. Mengikut perancangan, Kasim mengarahkan Dato Azman meletakkan wang tebusan di dalam sebuah beg dan masukkan ke dalam tong sampah sebuah rumah di taman indah. Di situ, Kasim dan Zamri yang menyamar menjadi pekerja pemungut sampah akan mengambil beg yang berisi wang tebusan tersebut.

“Zam, ada 2 buah rumah lagi untuk sampai rumah yang kita target itu.” Bisik Kasim sambil memegang tong sampah yang kosong semasa melintasi Zamri.

“rumah yang warna putih hijau itu kan. Aku rasa ada polis yang pantau kita.” Peluh mula memercik di dahi Zamri.

“boleh tak kau cool sikit? Kalau kau begini, mampus kita kena suspek bodoh!” hati Kasim mula panas dengan sifat pengecut Zamri.

“ba-baiklah.” Zamri gugup.

“biarkan budak itu yang mengambil tong sampah rumah itu. kau ambil tong sampah rumah warna biru itu dan aku ambil tong sampah rumah kuning ini. Kita akan gerak sekali ke lori sampah apabila budak tu mula gerak menuju ke lori sampah itu. faham?” Zamri mengangguk apabila kasim mengingati sekali lagi rancangan mereka.

Setibanya rumah yang menjadi target Kasim dan Zamri, budak lelaki yang berumur dalam lingkungan 20 an, mengambil tong sampah yang terdapat duit tebusan. Kasim telah mengarahkan Dato Azman memasukkan duit tersebut di dalam plastik hitam. Apabila budak tersebut ingin menunggang tong sampah tersebut ke dalam lori sampah, Kasim dengan pantas mengambil plastik hitam yang mengandungi duit dan menukarkan kepada plastik hitam yang lain.

Saat kasim menukar membuang plastik hitam ke dalam lori sampah, polis mula menyerbu mereka bertiga. Dalam situasi genting ini, Kasim sempat memberi plastik duit tersebut kepada Zamri yang bersedia untuk dimasukkan ke dalam plastiK biru yang mengandungi tin kosong dan disorok disebalik dinding lori sampah.

“Berhenti!!” Inspektor Basri mengacukan pistol kepada mereka bertiga. Kasim, Zamri dan budak pemungut sampah mengangkat kedua tangan serentak. Kelihatan terdapat 4 orang polis sebelah kiri dan kanan mereka turut mengacukan pistol. Mereka disuruh bertiarap di jalan raya untuk di gari oleh pegawai polis sebelum di bawa ke balai polis.

bersambung.

5 comments

19:31

encek polis! serbu!

dill.

ada 6 episode ke semuanya. dill!

Anonymous
21:51

OMG.ada polis pulak dah.
ok,sabarkan hati lagi tunggu episod seterusnya.

skali sambung daa...

:D

hehehe polis3...

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...