Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Saturday 3 December 2011

Mohon Hati

Walaupun hati mengatakan redha, kadangkala hati ini seakan memberontak.
Mendesak untuk menggapai kembali hati yang kian jauh..yang dipisah jauh.
Tuhan, berdosakah aku jika terus meratapi? Salahkah aku terus menuding jari kepada mereka yang tidak suka aku bahagia?
Tuhan, aku insan yang tidak kuat menahan perasaan. Aku insan yang lemah menangkis segala cabaran.
Aku tahu, kadangkala dugaan itu membuatkan aku kuat. Membuat aku lebih tabah.
Aku mahu bahagia
Aku mahu ketawa
Aku mahu sinar cahaya kembali menyala di dalam mata
Tuhan, bahagiakanlah dia
Hapusakan duka dihatinya
Hilangkan kecewa yang dirasa
Aku mohon dengan rendah hati kepadaMu
Tuhan, aku mohon jika benar dia yang tertulis di luh mahfuz untukku
Kembalikanlah dia dalam hidupku
Tuhan, maafkan aku jika terlalu banyak yang aku minta dariMu.
Kerana sebagai hambaMU, aku hanya mampu meminta…


p/s: maaf pada rakan-rakan penulis Warna Kaseh kerana aku tak berikan komitmen yang baik buat masa ini. :)

9 comments

13:23

penulisan ikhlas dari hati ya :)

saye suke! :)

dill.

go lieyanna go!

berehat... dan kembali dengan semangat yg kamu sendiri yakini...

mungkin aku bersikap pentingkan diri sendiri , tapi kalau aku , aku akan mulakan doa aku untuk kebahagiaan aku dahulu .

Sebab di hujung2 nanti , walau aku bersama atau tidak bersama , aku akan tinggal keseorangan .

16:24

terkesan di hati.. penuh perasaan ..

semoga kuat melalui dugaan Allah..

ya betul... cuba takluki hati... jgn hati yg takluki kita..

thanks semua... <3 <3

Bismillahirrahmanirrahim

pasti Allah dengar rintihan hati kamu.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...