Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Sunday 21 April 2013

Aku Sepasang Kasut - Episod 2

Penulis: Forskning BETA

Episod 1

Dua tiga menjak ini, heboh aku dengar kawan-kawan aku dalam gudang Zalora.com ini bercerita. Katanya sudah ada iklan parody Zalora tersebar di Youtube, mengejek iklan yang mainstream. Ala, iklan dengan lelaki Chinese look yang cakap dengan gaya frenzy tu. Tak ada TV kat rumah ke?

Paling tak tahan, kawan-kawan aku cakap, ada yang buat iklan Zalora versi Islamik.


Macam-macam kan? Dari sudut positif, aku kira semua ini akan melonjak populariti Zalora.com. Semakin popular Zalora, semakin cepat aku keluar dari neraka ini.

Apa pun, aku berharap sangat yang minggu ini adalah minggu terakhir aku terkurung di sini. Aku mengimpikan seorang tuan yang penyayang keibuan seperti Rozita Che Wan. Cantik remaja seperti Fazura. Kaya dan punya banyak wang macam Zahida Rafik.

"Tetapi, Rozita Che Wan, Fazura atau Zahida Rafik pakai ke kasut jenama Vincci?" soal hatiku bermonolog.

"Ah, itu semua tak penting. Ada apa pada nama? Aku yakin. Aku cantik, pasti ada yang mahu membeliku. Kalau bukan artis pun tak apa!!!! Aku hanya mahu keluar dari sini" hatiku terus berkata-kata.

Aku bukannya suka sangat tinggal di sini. Bau ubat gegat bersepah. Sesak nafasku di sini. Entah berapa banyak botol Thirsty Hippo di keliling aku. Udara kering sangat, kulit aku jadi kering. Aku rimas. Paling rimas aku dengan Vincci Sandal dan Vincci Wedges!

Tiba-tiba kotak aku dibuka. Cahaya terang yang aku nantikan sekian lama tiba-tiba menerkam masuk menerangi hatiku. Hati aku yang selama ini hampir mati menjadi berbunga-bunga. Ini merupakan satu pertanda yang amat baik. Nampaknya ada yang sudi membeli aku. Ini satu harapan.

Ada satu tangan yang berbulu menyelongkar kotak yang aku diami hampir 3 bulan ini. Vincci Sandal di angkatnya. Dibelek-beleknya. Aku dengar Vincci Sandal keriangan, terjerit-jerit. Gedik. Aku mencebik muka kepada Sandal. Tiba-tiba  satu tangan lagi mengangkat aku. Aku yang hampir-hampir putus asa tadi terus tersenyum.

Walaupun tersenyum, sebenarnya tidaklah semanis kurma.

Kenapa Vincci Heels saiz 10 yang diangkat? Neraka apakah bertuankan kaki saiz sepuluh?

"Ya Tuhan, aku harap tuan aku nanti bukan maknyah" getus hati kecilku.


bersambung...

8 comments

Nice story bro...

thanks :)

minggu depan insyaAllah ada sambungan :)

16:44

Assalamualaikum

tumpang baca

baca ngn nada ala2 zalora.. hihihi

ditunggu sambungannye bro!

salam dari bunda...

aha lawak2....bila nk smbung?

okies, saya buat sambungan sekarang :)

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...