Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Friday 30 November 2012

Tak Bisa Memiliki - Siri 5



Ibu tidak keruan. Peristiwa malam itu asyik mengulang tayang di dalam ingatan. 3 tahun tidak cukup untuk melupakan. Dan pihak berkuasa masih belum berputus asa untuk membongkar segala kisah;

"Aisyah, sudah sampai masa untuk kita bongkarkan segala,"

Lesu wajah ibu, menggamit resah di hati Aisyah. Dia mendengus marah. Marah kerana ibu mudah mengalah. Marah kerana hati ibu lemah.

"Jangan! Aisyah tak rela!"

Aishah melarang keras. Pandang matanya tajam menikam. Setajam belati di atas para. Belati yang tadinya basah berlumuran darah. Kini, kembali bersih bersinar. Aisyah persetankan pisau itu. Dia menggeledah gelabah setiap ruang almari yang ada. Seingat dia, pemetik api ada di simpan di situ.

"Kamu cari apa?"

Ibu bertanya, cuba membantu anak gadisnya. Aisyah mengeluh putus asa.

"Lighter...,"

Ringkas jawab tanya. Ibu bangkit dari duduk. Tin biskut lama di bawa turun dari atas para. Pemetik api berwarna merah jambu diserah bersahaja. Aisyah tidak menunggu lama. Segera mencucuh pemetik api ke arah kemeja kotak berlengan panjang. Kemeja yang sudah kering dengan darah merah. Bau hamisnya melata, mengusik deria bau sesiapa saja.

"Ibu, ini rahsia kita buat kali kedua. Kalau ibu sayang Aisyah, ibu simpan baik-baik rahsia ini. Biar pokah di perut, jangan pokah di mulut,"

Ibu mereguk liur sendiri. Aisyah bertindak di luar jangka. Demi untuk melindungi.

"Ehem...Puan Salamiah?"

Bersambung...

3 comments

assalamualaikum WK....menariknya...;)

berdebar2 plak aku baca ni... walaupun siri ke 5.. hehe

Kongsi Apa Saja

salam
Wow! Best ni.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...