Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Thursday 18 October 2012

Tak Bisa Memiliki - Siri 2

Siri 1

"Saya mahu menyanyi,"
"Nyanyi lagu apa?"
"Lagu ciptaan saya,"
"Sungguh? Lagu tentang apa?"
"Lagu tentang persembahan jiwa,"
"Mahu persembahkan pada siapa?"
"Mahu persembahkan apa yang ada di dalam hati saya. Dulu, hati ini kosong. Tapi kini ia sudah berisi dengan jiwamu,"

Aisyah senyum sendiri. Riba ini masih terasa hangat saat Haikal merebahkan diri. Jari-jemari ini masih terasa genggaman kemas sang jejaka pujaan hati. Dan pipi ini masih kemerah-merahan menahan sipu tatkala dikucup mesra lelaki itu. 

Arghhhh! Kenangan ini membunuh aku! Tolonglah! Nyah kau dari hidup aku! Nyah kamu semua dari meratah jiwa aku hidup-hidup! Celaka! Celaka! Celaka!

Aisyah sudah tidak keruan. Aisyah sudah hilang akal. Kamar ini bagaikan kamar hukuman. Menghimpit setiap nafas yang dihela.  Menyeksa ke segenap sanubarinya. Tapi dia mahu salahkan siapa? Perpisahan atau pertemuan? Haikal atau Tuhan? Atau diri sendiri kerana menyerah diri kepada kesedihan?

Airmata ini adalah darah yang mengalir dari hatiku. Tidak pernah dan tak akan kering selagi jasad berkandung nyawa. 

Bersambung....


2 comments

rasa nak @_@pengsan, sb akak sambung pendek2. tak puas la kak, huhu

pendeknye kak

aishhh part air mata tu mendalam masuk ke hatiku kak

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...