Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Tuesday 31 January 2012

Metafora Cinta bhg. 1

"Hey!!!"

"Hey, Cik!!"

Aku yang sedang enak berjalan menghirup udara segar pagi di taman terhenti langkah kaki. Berpaling pada suara yang memanggil. Panggil akukah? Aku tidak pasti sebenarnya. Tetapi naluri hati kuat mengatakan, ya.

"Cik."

Ya,benar. Suara itu memanggil aku.

" Hurm?"

" Maaf saya mengganggu. cuma sudilah kiranya cik menerima kad saya ni."

" Err..kenapa?"

" Supaya cik dapat menghubungi saya dan kita dapat berkenalan dengan lebih rapat."

Aku kaget. Lelaki dihadapanku ini terlalu berterus terang. Aku menarik nafas dalam-dalam sebelum membalas kata-katanya.

" Awak yakin saya akan hubungi awak?"

" Ya." Ringkas jawabnya dan dia kelihatan yakin sekali. Aku gugup.

" Saya ikhlas dan saya harap, cik tidak keberatan." Sambungnya lagi. Aku mati kata untuk membalas. Dia tersenyum memandangku.

" Hmm...tengoklah macamana." Kataku sambil memasukkan kad itu ke dalam kocek seluar.

" Saya tunggu cik hubungi saya. saya harap, cik tidak menghampakan saya. Saya minta diri dulu."

Aku termanggu dengan situasi yang tidak terjangka ini. Melihat dia melangkah pergi, aku juga berpaling kembali untuk pergi. Belum sampai 3 langkah aku menapak, dia bersuara lagi. agak kuat lontaran suaranya.

" Cik, dalam tidak cik sedar, kita hampir setiap hari berjumpa walaupun tidak bertegur sapa. Dan selama itulah saya selalu memerhatikan cik."

Usai kata-katanya, dia terus berlalu pergi dengan meninggalkan aku dengan kerut beribu di dahi.

'Macam ini pun ada?' Getus hati kecilku.

bersambung..............



p/s: Ini tertaip secara spontan dan tajuknya pun aku tak terfikir nak letak apa. Hanya mengikut gerak jari...hehe...nantilah aku fikir atau ada sesiapa ada cadangan.?? Oh, ya.....nama watak pun aku belum fikir

kahkahkah

8 comments

perempuannya : Raudhah
lelaki : Amri

tapi serius best! :D

hehehe.. kena ngorat!

pempuan nama Arisa

lelaki nama Adam

hehehe..

Arisa ambil kad tu. tapi dia tak call pun adam.. tapi itu bukan end of the story hehehehe...

perempuan : sheila

lelaki : Anas..


bole cadangkan nama sndiri utk watak prmpuan..?

hahahahaha...

wow...gile spontan pom dah gempak...gua kasi satu tajuk."metafora cinta"..gurau...jer.haha

Selamba sungguh dia nak tekel org!

sabridah dan aaron aziz!!

HAHAHA...alamak...nama semua sedap-sedap...pening den nak mikir...

ok...memandangkan ini cerita spontan, next...next...next...entry akan dibuat berdasarkan pandangan dan idea pembaca

#malas fikir sebenarnya...kihkih

hurm nak name pempuan

Iffah ngn amir

wakaka

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...