Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Wednesday 15 February 2012

Cinta Antara Benua.

"Wan, aku kat luar dah ni. Cepat lah. Dah lambat ni, woi!" Jerit Arman lalu menamatkan panggilan.

Kelibat Zakwan mula kelihatan. Bergegas memakai kasut dan mengunci pintu pagar, terus masuk ke kereta dan duduk di bangku penumpang bahagian hadapan.

"Sabar lah, man. Kau ni...tak menyempat langsung. Aku lambat sikit je pun..." ucap Zakwan sambil menepuk bahu Arman.

"Sekejap? 15 minit dah aku tunggu kau. Kau tahu tak aku nervous ni nak jumpa dia? " Kali ini giliran Arman pula menumbuk bahu kanan Zakwan dan yang pasti dengan kekuatan yang berbeza dan lebih kuat.

"Sakit lah woi! Ala... kau nak nervous ni kenapa? Tu kan buah hati kau. Tenang je lah. Kau ni dari 2 hari lepas, tak habis-habis lagi nervous kau tu. Tenang okay?" Zakwan cuba menenangkan Arman yang jelas kelihatan berasa nervous dan mungkin Arman sendiri tidak tahu apa yang dia rasa.

"Sudah lah, man. Nah, aku bawa bekal Vitagen. V for Vitagen! " Zakwan menghulur sebotol Vitagen kepada Arman. Zakwan tahu yang Vitagen memang kegemaran Arman dan buah hatinya. Mereka meneruskan perjalanan ke KLIA yang memakan masa hampir 30 minit.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

"Wan.... aku nervous woi! Ah... ini gila." Arman sudah mula berpeluh.

"Woi! Aku tampar kau nanti...sia-sia je pakai smart-smart macam ni tapi muka merah kena tampar dengan aku. Dah. Jom pergi Secret Recipes sana. Kau belanja aku." Zakwan menolak Arman pergi ke Secret Recipes yang berhampiran.

"Give me a slice of Chocolate Indulgence and another slice of Red Velvet. Oh, and 2 cups of mocha. Thank you." Arman memesan makanan sementara menunggu Afina, buah hatinya tiba ke KLIA.

"This is your order. Enjoy your meal."


"Thank you."

"Man, macam mana hubungan kau dengan Afina? Aku tengok kau sekarang bukan main happy lagi." Zakwan mengusik Arman sambil memotong kek yang dipesan sebentar tadi.

"Wan, aku rasa aku dah sayang sangat kat dia. Sampai termimpi-mimpi lah. Aku rasa aku nak melamar dia kat sini sebelum dia berangkat ke Auckland. Ni haa... aku dah sediakan cincin dah ni." Arman membawa keluar sebentuk cincin yang disimpan di dalam kocek seluarnya.

"Laa...patutlah nervous semacam je. Kau nak melamar dia lah ni? Okay lah tu. Bangga betul aku rasa...dapat jadi saksi." Zakwan ketawa besar sambil menepuk bahu Arman.

"Woi! Jangan lah gelakkan aku. Aku segan lah. Keluarga dia ada sama dengan dia nanti... aku malu." Arman tunduk ke meja dan memandang cawannya yang berisi mocha itu.

"Arman, cuba positif sikit. Nak malu apa? Aku ada. Kau tenang je lah. Okay? " Zakwan cuba menenangkan kawan baiknya itu yang memang jelas kelihatan perasaan gementarnya itu.

"Aku bukan apa wan, tapi...." Arman terkedu seketika.

"Wan! Wan! Wan! Afina tu, Wan!" Arman mengoncang badan Zakwan dan memusing kan kepalanya ke arah kiri Zakwan.

"Eh, Afina lah. Tu adik dia pun ada sekali. Haa... apa lagi? Pergi lah..." Zakwan menyuruh Arman pergi ke arah Afina.

"Eh...jap..jap... aku nervous  ni, Wan. Sabar... Sabar... Sabar Arman... Sabar..." Arman mengurut dadanya perlahan-perlahan...

Bersambung....

11 comments

...akak dah lupa macam mana akak punya nervous dulu..hehe!

Hahaha. Mana boleh lupa kak...rasa nervous tu sentiasa ada.

21:36

i nerbes.

dill.

dill: kemain dia nervous sama ni..hahaha

Lieyanna Esmeralda: :D

best rasa nebes ni ..

sebab ai dulu ibu buat kerja gila p pinang anak orang w/o inform dulu..

tau2 je dah jadi tunang orang,
ada tunang cun melecun..

Mana boleh booking macam tu Araman heh... tak kan sendiri sarung cincin kat SR pulak tu...

Anak muda sekarang macam ini kot style dia sebelum mak-ayah dtg merisik..

p/s: Banyak siri lagi ke cerita ini?

saya melawat lagi

10:03

Assalamualaikum

salam ziarah balas

:)

wah.. melamar :)

mne tak nebes benti tetibe

adoiyai

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...