Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Monday 15 October 2012

Kenduri Kahwin


Kenduri memang meriah. Lebih-lebih lagi kenduri kahwin. Indah nian singgah sana pelamin. Hanif tersenyum bahagia. Intan memalingkan wajah. Siapa sangka bekas kekasihnya kini ada di sana. Bersama wanita impian yang dikejarnya. Intan membatu kaku.

“Oit, lama sampai?” Intan menggeleng. Sofia tersenyum.

“Makan jom? Mehlah lepak kat meja kitorang,” Sofia menarik lengan Intan. Dalam serba salah dia mengikut.

“Kitorang? Ramai ke geng yang datang?” Intan mengerling kearah Hanif semula. Hatinya perlu ditenteramkan. Jiwanya sakit namun dipendamkan. Cukuplah kisah dulu bermain di ingatan. Payah benar dia mahu menerima sakitnya hakikat cinta terputus di tengah jalan.

“Tak. Ini bukan geng sekolah kita. Ni geng UTEM Hanif…” Ujarnya perlahan. Intan mengeluh. Dia malas nak berkenalan dengan orang baru. Lebih-lebih yang berkaitan dengan Hanif.

“Korang, kenalkan ini Intan. Member kamceng aku. Intan, ini Munir, Hafiz, Zaid, Tasya, dan Mira. Kira kami sekelaslah…” Senyuman melebar. Intan hanya tersenyum dan menundukkan wajah. Mata Zaid seakan berbicara dengannya. Cuma dia tak mahu perasan sendiri.

“Sofi, aku nak gerak dululah. Kirim salam Hanif dan isterinya okey? Tiba-tiba rasa muallah…” Intan makin rimas dengan pandangan menikam Zaid. Dia perlu beredar.

“Aku pun nak balik. Munir nanti kau hantarkan diorang balik sekali okey? Risau mak aku sorang kat rumah…” Zaid bersalaman. Intan gabra. Segera dia melajukan langkah.

“Zaid, kau nak balik saing Intan ke? Bolehlah hantarkan dia sekali…” Sofea memberi cadangan. Terhenti langkah Intan.

“Apa? Taklah. Aku nak cepat. Bye korang!” Zaid berlalu. Intan masih di situ. Bengang. Permainan apakah yang berlaku sekarang? Dia perasan atau hanya berperasaan? Lalu dia meninggalkan majlis dengan sayu dan pedih di hati. Bukan saja ditinggalkan kekasih, malah memalukan diri dengan tersalah tafsir renungan sang lelaki.

6 comments

Aduh! Malunya!!!

ce panjang sket, musti bestt :)

adeh malu :(

haha sume malu

x_X termalu pulak hehehhe

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...