Anda mempunyai karya nukilan sendiri? Berminat untuk dipaparkan dan menjadi penulis jemputan di Warna Kaseh? Hantarkan karya anda di warnakaseh@gmail.com. Kami akan menerima semua genre penulisan dan juga bahasa.
ZINE SULUNG WARNA KASEH SUDAH BERADA DI PASARAN. HANYA DENGAN RM8, ANDA BOLEH MEMBACA 32 CERPEN TERBAIK PENULIS WARNA KASEH DI ZINE PILIHAN! JADI APA TUNGGU LAGI? TIADA CETAKAN KE-DUA UNTUK ZINE INI. BELILAH SEMENTARA MASIH ADA STOK.

UNTUK MEMBELI ZINE PILIHAN, ANDA BOLEH MERUJUK DI BAHAGIAN ZINE.

Monday 7 May 2012

Selagi ada kecurangan, dendam ini tak akan padam.

“Tolong Aidrin, jangan buat aku macam ni” sayu suara seorang gadis mendayu-dayu merayu pada seseorang...

“Aku mengaku aku salah, aku buat kau derita” teresak esak si gadis mengaku kesalahannya...

Tetapi...

Di wajah lelaki ini, tiada langsung garis belas ihsan, yang ada cuma terukir lurah dendam yang menyala. 
Si lelaki melangkah ke arah gadis mungil yang terikat  berlumuran darah, ditariknya tangan ke lantai, dipijak jari jemari mulus wanita itu dengan sepatu Josef Seibel, dihenyak henyak sepatu bertapak keras itu ke atas jari si gadis, seperti memijak puntung rokok lagaknya... berderap derap jari si gadis patah. Puas.

“Sampai  Vienna aku cari kau, ingat kau boleh lari!” Keras suara si lelaki mengasak gegendang si gadis.

“Selama ni kau buru aku?” pertanyaan si gadis meluncur, tidak setenang aliran air di ibu kota Austria ini, tapi penuh  bergetar, berombak deras, ketakutan dan gelisah.

“Dari Kuala Lumpur ke Vienna, dari Leopoldstadt ke Stadtpark  aku cari kau.. kau tak akan terlepas sayang” Lembut, terhembus aura memujuk si lelaki yang terus  melangkah ke rak, di capainya sebiji botol, terlihat kemilau jam tangan Titan di pergelangan si lelaki, hadiah istimewa dari si gadis dulu.

Si Gadis arif benar.. di sebalik kesamaran bilik yang pengap dan gelap, lelaki yang menyeksanya kini pernah hadir dalam hidupnya seketika dulu, tetapi bukan dengan wajah yang kejam, tetapi umpama malaikat, lembut, penyabar dan romantis.

Ya, lelaki itu pernah bertakhta dalam hati si Gadis.

“Kau cam bau ni?” si lelaki menghulur lengan bajunya ke hidung si gadis

“Issey Miyake L’Eau d’Iseey Pour Homme ” terketar ketar si gadis menjawab.

“Wangi kan?” si lelaki menjeling tajam. Diletaknya sebilah pisau tajam dan sebiji botol  di sisi tubuh mungil gadis. Dibukanya penutup botol, disuakan ke hidung mancung si gadis...

“Sialan! Kau nak bunuh aku Aidrin! Kau nak buat apa ngan racun ni!!!”

“Ini tanda setia aku pada kau sayang”

“Binatang!!!!”

 “Aku setia tapi kau tidak, 5 tahun kau biar aku derita, 5 tahun kau biar aku gila, 5 tahun kau biar aku merana, dan hari ni aku akan bagi bunga hasil 5 tahun penyeksaan dalam  jiwa aku selama ni” Kata kata si lelaki yang membuatkan si gadis teringat kecurangannya dulu.

“Tolong Aidrin...pleaseee lepaskan aku” Si gadis mendayu dayu merayu agar lelaki itu belas terhadapnya.

“Satu” Si lelaki mula membilang. Pergelangan kaki kanan si gadis ditoreh..

“Arrrgghhhhhhhhhhhh!!!!”

“Dua” Pergelangan kaki kiri gadis di tonyoh tonyoh dengan pisau tajam

“Tolooongg sayaaannngg.. sakiiittt”

Dikangkang peha si gadis, disuakan lidah pisau ke pelipat lutut...

“Tiga” darah memancut...

“Argghhhhhhhhhhh”

“Empat”  Peha gebu si gadis ditikam, ditusuk sedalam dalamnya... dirobek sekuat hati

“Uffhh”

“Lima” Hujung pisau menari  di ari ari si gadis, pisau di benam, lalu dikopek perot si gadis, memancut darah apabila hujung pisau menoreh rahim si gadis.

Tersembur muntah si gadis, busuk, berlendir lendir likat.

“Hati kau di sini kan sayang?” Ditusuk lembut pisau ke hulu hati si gadis.

“Urghhhhh” Si gadis mengeletek menahan sakit, mengelupur penuh seksa...

“Betapa ku cinta padamu~”... “hahahahahahhahahhahahhaha!!!” Si lelaki tertawa nakal melihat bekas tunangnya bertarung nyawa, diseksa tanpa belas kasihan.

“5 tahun bukan tempoh yang sekejap sayang, kau curang pada aku, kau kahwin dengan lelaki keparat tu, kau campak cincin tunang yang aku hadiahkan pada malam hari jadimu, kau biar aku terseksa dalam hospital gila, dan kini aku datang kembali, menuntut segala hutang kau pada aku”

Si gadis tak mampu berkata  kata, nasi telah menjadi bubur, dia sedang melewati balasan atas kecurangan terhadap tunangnya dulu.

“Aku pernah berjanji akan hapuskan semua keturunan kau, dan kau boleh jumpa mereka semua di neraka!!”

“Kau bunuh suami dan anak anak aku?” Si gadis bertanya , layu, lemah.

“Aku tak bunuh,  aku racun je”

Si lelaki melepaskan semua ikatan di tubuh si gadis, didakapnya penuh erat, menitik nitik darah ke tubuh sasa si lelaki, mengalir membasahi lantai...

Si lelaki menuangkan racun ke dalam gelas, dinyalakan lilin di atas meja  yang telah siap dihias indah, seolah olah ruang makan malam sehebat singgahsana syurga lagaknya. Dicapainya sebotol  Z Zegna Forte, disembur ke leher. Dalam dakapannya, si gadis berlumuran darah. 

“Sayang, minum ni sayang”

“Tak nak Aidrin”

“Minum laaaa sayang, saye suapkan ye, sayang nikmati malam ni penuh kepuasan”

Si gadis meneguk cecair dalam gelas, terasa tekaknya panas, membahang, dicucuk cucuk, terasa jantung, hati, paru paru dan segala organ dalamannya mencair, gugur satu demi satu. Tersentak sentak tubuh si gadis menahan kesakitan yang amat, tersembur lendir bewarna putih dari mulutnya yang ternganga luas, terbeliak mata, tangan terkapai kapai... seksa benar.

Si lelaki menekap mukanya ke dada si gadis, mendengar denyut jantung dan nafas nafas akhir si gadis yang sedang bertarung nyawa, ”Satu, dua, tiga, empat, lima”. Dikira denyut akhir si gadis satu satu.

Dikucup dada si gadis penuh lembut, sambil tangan erat mendakap tubuh bidadari yang pernah dicintainya ketika dahulu, jari jemari si lelaki berlari lari mengurut belakang si gadis.

Sebelum berlalu pergi, Aidrin menyarungkan kembali cincin pertunangannya dahulu ke jari mayat si gadis, dikucup pipi mayat itu penuh kelembutan, sebelum melangkah pergi. “I love you so much sayang”

“Kau yang seterusnya” Bisik Aidrin, sambil matanya menatap gambar bekas wanita simpanannya sambil melangkah pergi meninggalkan mayat bekas tunangnya diratah tikus lapar.

Selagi ada kecurangan, dendam ini tak akan padam.


4 comments

aduhh .. serammmm .. tapi , tak mustahil ada orang jenis macam ni .. terlalu ikutkan perasaan ..

Anonymous
11:02

perghhh! sekali abam lando up cerita! ganas macam cik akak adila. - Mawar Berduri

owh..stylo ah..


psiko gila!! kesian..kesian..


next, pompuan simpanan lak..

:)

Anonymous
09:12

Ape la buat citer mcm ni ,, kalau ada org tiru mcm ner? Ppuan jgk yg jd mangsa nyer..pls padam n3 ni.

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...